DIX: Dictionary German - Spanish - English

Forums - bersetzungen/Traducciones

http://dix.osola.comDIX: German-Spanish Dictionary, Spanish dictionary for spanish to english and english to spanish translation , English-German
Term:    Bookmark and Share
Double click on any word to translate. This lookup from your webpage
Go to Topic  |  Threaded View  |  Search  |  Sign in (required to post message) Newer Topic  |  Older Topic
Forums: Translations German-Spanish: Y nosotros en crisis :-(((
Author: jordi picarol (---.ipcom.comunitel.net)
Date: Aug 3rd, 2012. 15:10

http://es.finance.yahoo.com/blogs/fineconomiaparatodoses/mujer-alemana-16-os-viviendo-dinero-154741272.html
Saludos
Jordi

Suggest new translation into dictionary
Forums: Translations German-Spanish: Re: Y nosotros en crisis :-(((
Author: Gaby (---.131.245.111.190.cps.com.ar)
Date: Aug 3rd, 2012. 16:04

Uau!!! Realmente interesante.
Me hace acordar (un poco) a nuestra crisis en el ao 2001...corralito..."bancarizacin"...y dems asuntos. Tambin aqu, para muchos, la nica manera de sobrevivir esa crisis fue el trueque y de hecho se instalaron varios lugares de trueque en clubes, sociedades de fomento, etc. donde la gente llevaba sus cosas y reciba otras a cambio o un mdico u odontlogo u otro profesional daban sus servicios a cambio de cosas que necesitaban. Sin ir ms lejos, mi hermana misma hizo trueque en Bariloche. Fueron momentos complicados pero esta seora parece que lo hace con mucho xito. BIEN por ella! Quizs se deba aprender algo de ella. El mundo definitivamente est MUY complicado.

Author: Hali (---.pool.mediaWays.net)
Date: Aug 3rd, 2012. 16:07

Na, ist doch ganz einfach! ;-))

Nachdem sie nun alles verschenkt hatte, frage ich mich, was hat sie denn dann noch gehabt, um ihre Miete zu bezahlen? Soweit ich wei, mu man beim Tauschen auch was GEBEN, wenn man was haben will.

Uff, Gaby, ich sehe Deine Antwort erst jetzt. Natrlich, so ging es uns nach dem Krieg auch, Aber da hatten wir ALLE nichts. Aber diese Frau lebt in einer Welt, in der alles auf Geld basiert als universales Tauschmittel. Was anderes ist Geld ja gar nicht.

Nachricht editiert (3. Aug. 2012  16:11)

Author: Gaby (---.131.245.111.190.cps.com.ar)
Date: Aug 3rd, 2012. 16:12

Sicher Hali, die Theorie ist immer wunderschn und oft soooo einfach! Natrlich htte ich sehr viele Fragen an die Dame. Ausserdem, im kurzen Video, sieht sie sehr gepflegt und gut gekleidet aus. Irgendwie "algo no me cierra".

Author: Hali (---.pool.mediaWays.net)
Date: Aug 3rd, 2012. 16:20

Mir auch nicht.

Aber

Geld macht nicht glcklich!
(Vor allem die nicht, die keins haben)

;-)))

Threaded View Newer Topic  |  Older Topic

Sign in
Your username and password are valid on all pages from DIX, however, you have to login on each domain independently.
Username
Password
Remember my login

Forgot Your Password?
Registration
Your username and password are valid on all pages from DIX, however, you have to login on each domain independently.

Disclaimer   © Lingua-Group